Petr podal slušný výkon, Dan doplatil na smolnou kolizi

Petr podal slušný výkon, Dan doplatil na smolnou kolizi

V rámci prestižního evropského poháru tahačů se pod pracovním názvem "Matador czech truck prix" zúčastnili naši jezdci čtvrtého závodního víkendu octávek i dalšího klání bmw1 challenge.

Místo: Most
Datum: 26. 8. 2007
Auto: Octavia
 

V rámci prestižního evropského poháru tahačů se pod pracovním názvem "Matador czech truck prix" zúčastnili naši jezdci čtvrtého závodního víkendu octávek i dalšího klání bmw1 challenge.


Petr i Dan si museli sáhnout až na samotné dno, když při třicetistupňovém vedru přesedali z jednoho vozu do druhého a v neděli v těchto podmínkách absolvovali přes 300km ve stoprocentní koncentraci. Vše začalo velice slibně. V pátečních volných jízdách se tým upnul na Petrovo auto, které mělo za sebou čerstvé přestrojení do jiné karoserie a právem se tak daly očekávat porodní bolesti prakticky nově postaveného auta. Ty se však nedostavily a Petr na silně dosloužilém obutí zajížděl časy první trojky... Je vlastně jakýmsi zázrakem jak za necelých deset dnů dokázal tým mechaniků pod vedením Járy Vaňka auto připravit, neboť karoserie, do které kluci techniku přestěhovali měla za sebou silnou kolizi z konce loňské sezóny (viz. zpráva z posledního bodovaného závodu ČPŠOC 2006).


Neuvěřitelný výkon mechaniků zúročil Petr prvním místem nejprve ve volném tréninku, zákulisí padocku však šokoval v kvalifikaci, kterou podruhé za sebou vyhrál (viz. zpráva z předešlého závodního víkendu). O účasti Petra v superpole neměl asi nikdo pochyb, Dan si z něj dokonce utahoval, že aby stihl přesednout po octávkovském superpole do jedničkového bmw, bude muset přes areál běžet. Dana totiž vůbec nenapadlo, že by i on mohl mít problém se stěhováním. Ve volném tréninku se pohyboval někde kolem patnáctého místa a na pneumatikách takřka bez materiálu skvěle maskoval jak vysoko hodlá mířit. V kvalifikaci zajel totiž devátý čas a tým měl poprvé v historii oba jezdce v první desítce. V superpole si dokonce ještě o jedno místo polepšil, naopak Petr se propadl až na šesté místo, když mu nevyšel plán pošetřit si zbylé gumy do závodu a superpole odjel na těch z kvalifikace.


Ihned v prvním kole prvního závodu vyhasla Danovi naděje na slušné umístění. Ve třetí zatáčce byl atakován Radkem Barešem a neřiditelné auto musel v následujícím kole odstavit. Petr se po startu propadl na osmé místo nicméně po několika čistých soubojích se propracoval na čtvrté za třetího Františka Doška. Několik kol jeli oba jezdci za sebou a sváděli divácky asi nejpohlednější souboj o poslední medailové umístění. Došek však Petra vždy včas zavřel, měnil stopu a třetí místo si do cíle udržel.


Během pauzy mezi prvním a druhým závodem se mechanici věnovali pošramocené octávce a snažili se připravit Danovi auto, se kterým by mohl bodovat alespoň ve druhé jízdě. Bohužel i přes veškeré usilí týmu se Danovo auto již v najížděcím kole nechovalo tak jak je třeba a po krátké poradě při startovní proceduře bylo jasné, že šance na úspěch je mizivá. Odstoupení Dana ze závodu po třech kolech obavy jen potvrdilo. Petrovi opět nevyšel start a opět se mírně propadl. Poslední třetinu závodu absolvoval za Františkem Doškem, který jel na čtvrtém místě a za sebou měl vedoucího muže průběžného pořadí, Erika Janiše. Dlouhou dobu jezdili všichni tři jezdci za sebou s konstantním rozestupem. Asi tři kola před cílem měl Došek defekt a nájezdovou rychlost do sedmé zatáčky musel snížit na polovinu, aby se udržel na trati. Petrovi nezbylo nic jiného než snížit rychlost a za zatáčkou předjet odstupujícího Doška. Ze situace vytěžil Janiš, který rychlost díky odstupu od obou jezdců snižovat nemusel a na výjezdu oba jezdce předjel. Petr sice Erika stahoval, na souboj však čas nevyšel.


Petr si za čtvrté a páté místo odvezl z Mostu 29 bodů, čímž se posouvá z jedenáctého průběžného místa na deváté, Danův bodový příděl se určitě zaznamená při poslední octávkovské bitvě v Brně na konci září.