Víkend Petra Fulína před domácím publikem nedopadl podle představ

Víkend Petra Fulína před domácím publikem nedopadl podle představ

Masarykův okruh v Brně hostil čtvrtý závodní víkend Evropského poháru cestovních vozů, o radost z domácích závodů Petra Fulína připravilo rozhodnutí technického komisaře.

Závodní víkend začal netradičně až v sobotu, kdy se odehrály oba testy, trénink i kvalifikace. Do souboje o pole position to přitom vypadalo na jasné tažení českého jezdce za vítězstvím. "Sobota začala nad očekávání dobře, až se mi zdálo podezřelé, jak jsme v porovnání s ostatními rychlí. V kvalifikaci jsme náš čas z tréninků potvrdili, stačil však až na čtvrté místo," říká ke kvalifikaci Petr Fulín.

V prvním závodě si Fulda na startu o příčku polepšil a chvíli útočil na soupeře před sebou, pak ale začal vinou techniky ztrácet: "Bylo to takové štěstí v neštěstí. Po pár kolech mi začalo odcházet ložisko a já cítil, že se zadrhává víc a víc. Kdyby byl závod i o půl kola delší, už bych musel odstoupit." Jedno pódiové umístění nakonec bylo maximem, které mu osud v Brně dovolil – v závodě totiž odlétávající štěrk poškodil čelní i boční okno jeho vozu a právě sklo na straně auta nakonec stálo za nesmírnou frustrací ze závodního víkendu. Ačkoliv tým tvrdě pracoval během desetiminutového času pro opravy a tak tak stihnul dostat vůz na startovní rošt, technický komisař rozhodl, že provizorní oprava okna není dostatečná a Petra Fulína z druhého závodu vyloučil. "Zklamání je to obrovské, mechanici se usilovně snažili a když jsem vyjížděl z boxů na start, zelené světlo za mnou zhaslo po necelých dvou sekundách. Rozhodnutí jediného člověka nám – a věřím, že i fanouškům na tribunách – pokazilo víkend. Pochopil bych, kdybychom dostali příkaz jet do boxů kvůli trčícímu střepu z boku auta už během prvního závodu, jenže komisař nás vyloučil pro použití tvrzeného igelitu, kvůli kterému jsme dokonce rozřezali náš stan na boxové zídce," říká k rozhodnutí nyní třetí muž tabulky.

Fulda bude mít šanci na korekci pořadí šampionátu v Zolderu a Perguse. "Brněnský víkend nám přinesl obrovské zklamání a pocit křivdy z toho, že proti rozhodnutí jednotlivce, které nám zkazilo možná celou sezónu, není v systému žádné odvolání. Musím ale vyjádřit své velké díky všem mechanikům, jejichž práce během oprav byla doslova koncertem, a také všem fanouškům a partnerům, kteří nám svým vyjádřením podpory pomohli ustát nepříjemnou situaci. Do Belgie a na Sicílii pojedeme a budeme bojovat, " uzavírá Petr Fulín.

  

Výsledky 1. závodu (Single Make Trophy):

1. Maťo Homola (SVK) Seat Leon Cup Racer
2. Dušan Borković (SRB) Seat Leon Cup Racer + 2.831
3
. PETR FULÍN (CZE) Seat Leon Cup Racer + 17.242
4. Andreas Pfister (GER) Seat Leon Cup Racer + 25.646
5. Dejan Bulatović (MNE) Seat Leon Cup Racer + 25.739
6. Ronny Jost (SUI) Seat Leon Cup Racer + 26.056
7. Mladen Lalušić (SRB) Seat Leon Cup Racer + 30.518

 

Pořadí šampionátu (Single Make Trophy):

1. Dušan Borković (SRB) 76 bodů

2. Maťo Homola (SVK) 54

3. PETR FULÍN (CZE) 51

4. Andreas Pfister (GER) 46

5. Ronny Jost (SUI) 34

6. Dejan Bulatović (MNE) 20

7. Ferenc Ficza (HUN) 18

8. Mladen Lalušić (SRB) 15

9. Alexandr Artemyev (KAZ) 6

10. Norbert Tóth (HUN) 5