Po problémech během testů dokázal Petr Fulín vybojovat v Belgii druhé a čtvrté místo

Po problémech během testů dokázal Petr Fulín vybojovat v Belgii druhé a čtvrté místo

V belgickém Zolderu pokračoval Evropský pohár cestovních vozů. I v pátém víkendu sezóny se Petr Fulín musel vypořádat s nepřízní osudu, tentokrát však navzdory technickým problémům vybojoval druhé a čtvrté místo, čímž se udržel v boji o titul až do finálového klání v Perguse.

Už od pátečních testů se tým Křenek Motorsport snažil vypilovat nastavení pro sobotní kvalifikaci, která se během letošní sezóny ukazuje jako zásadní souboj závodních víkendů. "V Belgii jsem po začátku jízd cítil, jako kdyby test našeho odhodlání měl po smůle v Brně pokračovat. Nejprve nám z chladiče začala vytékat voda, poté odešlo čidlo na diferenciálu a k tomu mi nešlo řadit pomocí pádel pod volantem," hodnotí páteční problémy Petr Fulín.

Ačkoliv se závady podařilo do sobotní kvalifikace odstranit, teprve až po absolvování pár kol mohl mít Fulda jistotu, že auto funguje. Tou dobou už ale přestalo "fungovat" počasí. "Snažil jsem se ještě na suchu zajet dobré kolo, první dva sektory jsem byl nejrychlejší, ale v tom posledním mě zpomalila jedna fiesta slabší kategorie. Na pole position nám chybělo ani ne půl desetiny sekundy. Navíc hned poté začalo pršet, a tak bylo jasné, že jakékoliv snažení v kvalifikaci je už zbytečné," dodává k sobotnímu výkonu dvojnásobný evropský šampion.

V prvním závodě se dokázal dostat o dvě místa v absolutním pořadí výš: "Zkusili jsme změnit nastavení a určitě to pomohlo, byť to byl trochu risk." Pro druhý závod chtěl Fulda zapracovat na výdrži rychlosti auta, tentokrát ale takové štěstí s nastavením neměl: "Věděl jsem, že se musíme zaměřit na zvýšení kondice vozu, ke konci jsme rychlostně ztráceli."

Po druhém a čtvrtém místě ve své kategorii má nyní Fulda stále ještě teoretickou šanci vybojovat titul, na trati v Perguse ovšem bude muset doufat i v zaváhání soupeřů. "Čeká nás okruh, jehož profil nám příliš nesedí a po stránce hledání správného nastavení nás čeká zase tvrdá práce. Během pěti letošních víkendů jsme měli několikrát smůlu, ale mrzí mě, že pořád nám v nastavení něco schází. I když se do hlavy vkrádají myšlenky na příští rok, ještě nás čeká jeden víkend, ve kterém budeme bojovat, šanci stále máme," říká před zbývající dvojící závodů Petr Fulín.

V Perguse se pojede 11. října, záznam obou závodů z Zolderu odvysílá stanice Eurosport, a to 30. září od 08.30 na kanálu Eurosport 2.

  

Výsledky 1. závodu:

1. Maťo Homola (SVK) Seat Leon Cup Racer

2. PETR FULÍN (CZE) Seat Leon Cup Racer + 1.772

3. Dušan Borković (SRB) Seat Leon Cup Racer + 2.174

4. Michal Matějovský (CZE) BMW 320 si + 9.948

5. Aytac Biter (TUR) BMW 320 TC + 23.147

6. Ibrahim Okyay (TUR) BMW E90 320 si + 37.027

7. Peter Rikli (CHE) Honda Civic FD + 37.826

8. Ronny Jost (CHE) Seat Leon Cup Racer + 46.845

9. Galip Atar (TUR) BMW E90 320 TC + 1:12.774

10. Davit Kajaia (GEO) BMW E90 320 TC + 1:18.238

 

Výsledky 2. závodu:

1. Dušan Borković (SRB) Seat Leon Cup Racer

2. Ronny Jost (CHE) Seat Leon Cup Racer + 4.436

3. Maťo Homola (SVK) Seat Leon Cup Racer + 4.721

4. PETR FULÍN (CZE) Seat Leon Cup Racer + 6.651

5. Andreas Pfister (DEU) Seat Leon Cup Racer + 7.220

6. Michal Matějovský (CZE) BMW 320 si + 7.961

7. Ümit Ülkü (TUR) BMW E90 320 TC + 20.722

8. Peter Rikli (CHE) Honda Civic FD + 26.476

9. Davit Kajaia (GEO) BMW E90 320 TC + 31.150

10. Aytac Biter (TUR) BMW 320 TC + 33.331

 

Pořadí šampionátu (Single Make Trophy):

1. Dušan Borković (SRB) 94 bodů

2. Maťo Homola (SVK) 73

3. PETR FULÍN (CZE) 65

4. Andreas Pfister (GER) 50

5. Ronny Jost (SUI) 47

6. Dejan Bulatović (MNE) 20

7. Ferenc Ficza (HUN) 18

8. Mladen Lalušić (SRB) 15

9. Alexandr Artemyev (KAZ) 6

10. Norbert Tóth (HUN) 5