Vekra Racing Team se představil v sérii Clio Cup Central Europe

Vekra Racing Team se představil v sérii Clio Cup Central Europe

První víkend v září neodmyslitelně patří tradičnímu vrcholu okruhové sezóny, mostecké Czech Truck Prix , a Vekra racing team si tuto příležitost představit se před desítkami tisíc fanoušků nenechal ujít. Po delší době se tak objevil s dvojicí svých jezdců na domácích tratích. „Po zrušení Octavia Cupu 2017, na kterém byl postaven program týmu pro letošní sezónu, jsme narychlo hledali alternativu. Nakonec jsme se rozhodli pro Clio Cup Central Europe. Německou sérii, která patří ke špičce evropského cupového závodění. Cíl pro tento víkend je jasný – seznámit naše závodníky s technikou a po dlouhé pauze se zase dostat do závodního rytmu,“ nechal se slyšet po čtvrtečních volných trénincích šéf týmu Petr Fulín, který byl v Mostě zejména v roli kouče a mentora dvou jezdců projektu Fullin Race Academy. Těmi byli domácí Petr Čížek, který se s cupovým Cliem seznámil již koncem srpna na Slovakiaringu, a Polák Maciej Laszkiewicz, pro kterého to byl úplně první kontakt se závodní technikou v podobě Renaultu Clio RS Cup IV.

Po čtvrtečním testování přišla do Mostu studená sprcha v podobě pátečního vytrvalého deště, který výrazně poznamenal volné tréninky. V sobotu se však počasí umoudřilo a jak kvalifikace, tak dvě závodní jízdy se mohli odjet na suchých pneumatikách. „Je jasné, že na konkurenci momentálně nemáme, naši jezdci sedí v závodním Cliu prakticky poprvé a tak se spíše soustředíme na to nedělat zbytečné chyby. Je vidět, že oba dva postupně zrychlují a to je hlavní cíl tohoto víkendu. Do konce sezóny je ještě daleko a bylo by zbytečné něco uspěchat a rozbít,“ okomentoval výsledky kvalifikace a startovní pozice prvního závodu, do kterého oba piloti startovali ze zadních pozic, šéf týmu Petr Fulín.

Start prvního závodu se příliš nevyvedl Petru Čížkovi, který se ve strkanici ve druhém kole schytal pár šrámů. „Je to škoda, v retardéru jsem dostal ránu na zadní kolo, otočil jsem se a než se mi podařilo znovu nastartovat, odjížděl jsem s velkým odstupem úplně poslední. Celý závod jsem tak kroužil víceméně sám a i když jsem postupně zajížděl časy srovnatelné se středem startovního pole, moc jsem si nezazávodil. Uvidíme, snad to zítra bude zábavnější, ale dnes to nemůžu hodnotit kladně,“ zhodnotil své sobotní osmnácté místo, jednu pozici za Maciejem Laszkiewiczem, Petr Čížek. Závod, který byl dojet za safety carem, vyhrál Polák Bartosz Paziewski.

Do nedělního závodu startovali oba dva jezdci Vekra racing teamu ze stejných pozic jako v sobotu. Závod, který byl ovlivněn několikanásobným výjezdem safety caru, se lépe povedl Macieji Laszkiewiczovi. „Moje rychlost ještě není taková, abych mohl konkurovat závodníkům, kteří jsou po celé sezóně rozjetí ve skvělém tempu. Nicméně dnešek vyšel mnohem lépe, chyb ubylo a díky safety caru jsme s Petrem vždycky zbytek pole dotáhli. Došlo tak i na trochu závodění a s patnáctým místem můžu být spokojený,“ shrnul nedělní dění na trati Maciej Lazskiewicz. Petr Čízek dokončil, po výletu mimo trať v závěru závodu, na sedmnáctém místě, závod vyhrál domácí Tomáš Pekař.

„S Clio Cupem jako takovým jsem spokojený a minimálně do konce této sezóny to bude naše priorita. Po mém ETCC v Zolderu odjíždíme na Hockenheimring, kde pojedeme finále Clio Cupu, poté bychom se měli představit na italském poháru Gruppo Peroni v Imole,“ dodal na závěr šéf stáje Petr Fulín.