Dobojováno jest...

Dobojováno jest...

   Ještě nepřestala vonět "purpura na plotně" po vánočních svátcích, republika je zavalena spoustou sněhu, na okruzích se prohání vítr a sezóna 2010 se kvapem blíží. To je ten pravý čas, na zhodnocení minulého roku, abychom mohli směle vykročit do nové sezóny.

 

Program Mla

P.Fulín jr. se úspěšně prosadil hned v několika motokárových soutěžích. Absolvoval závody Moravského poháru a Hobby Cupu, odskočil si i na MSR motokár, vše ve třídě Rotax Max Junior. V Hobby Cupu skončil těsně pod pomyslným vrcholem, tedy na druhém místě, ovšem poražen byl mnohem zkušenějším soupeřem. Stále je ještě znát, že jede na kárách teprve druhým rokem, ale v tom příštím je odhodlán se o první místo pořádně porvat. Na stříbrné pozici skončil i v rámci závodů Moravském poháru. Zkrátka P.Fulín jr. za to pořádně zabral a tak nezbývá než mu do dalšího roku popřát hodně štěstí a vytrvalosti na motokárových tratích.

 

Program Octavia Cup

Do letošní sezóny jsme vstupovali se staronovou sestavou. Jediným nováčkem v týmu byl Honza Dostál, zdatně mu sekundoval v "jedničkovém týmu" zkušený Jirka Jupa. Aby byl sextet Vekra Racing Teamu kompletní, musíme jmenovat Dana Skalického, Tikiho Ivoševiče a rodinný klan Martínků, tedy Tadeáše a jeho tátu Milana. Petr Fulín se v roce 2009 chtěl naplno věnovat Seatům, ale nakonec po odstoupení J.Dostála ze soutěže, předvedl svým osobitým způsobem, ze El Matador neodešel, jen si na chvilku odskočil.

J.Dostál se chtěl letos konečně "dočkat", jak už to ale chodí v motorsportu, vše bylo nakonec jinak. Několik nezaviněných kolizí, několik příliš tvrdých manévrů ze strany soupeřů a Honzův sen se začal rozplývat. Honza se proto rozhodl v polovině sezóny věnovat raději veškeré úsilí výchově mladých motokárových jezdců a pod jeho vedením se P.Fulín jr. dočkal vynikajících výsledků.

J.Jupa....co napsat...legenda české okruhové scény, úžasný kamarád a po všech stránkách báječný člověk. Sezóna začala výborně, z prvního víkendu si Jirka odnesl dvě třetí místa, druhý víkend si Jirka pokazil nešťastným startovním manévrem, který ho jistě stál bednu, na ten třetí smolný víkend by asi Jirka nejraději zapoměl a chuť si spravil až na víkendu čtvrtém, kdy v neskutečně nabitém startovním poli sice skončil na " bramboře", ale nádherně si pozávodil. Na víkendu pátém už se zase podíval na bednu a druhé místo ho určitě konečně potěšilo. Celkově šesté místo v Poháru jezdců je tak jen slabou odměnou za Jirkovo závodnické umění. 

Dan a Tiki...dva bojovníci se střídavými úspěchy a prohrami, které dláždí každé motoristické počínání. Dan se letos konečně dostal na vytouženou bednu a to dokonce hned dvakrát na třetím místě, dvakrát byla brambora, no a pak posbíral pár pěkných ran, které nešťastně schytal a které ho aspoň jednu bednu stály. Celkově sedmé místo letos Danovi sice sluší, ale jsem přesvědčen, že to mohlo být lepší. Tiki je takovým Danovým souputníkem v dobrém i zlém. I když jeho projev na trati je poněkud temperamentnější než ten Danův, letos se neskutečně zlepšil a dokázal pravidelně dojíždět na místech o kterých si mohl loni nechat jen zdát. Jezdecky vyzrál a na příští rok se s ním musí počítat. Sice o jedno místo v celkovém pořadí nesplnil svoje předsevzetí skončit v desítce nejlepších, letos už může být vše jinak.

Duo Martínkovic rodiny v podání Tadeáše a Milana je tak trošku z jiného světa. Berou závodění jako zábavu a mnohdy letos zvolili vyhřátý písek jižních pláží, místo aby stejně jako my, dali přednost pořádně rozpálenému asfaltu.

A borec na konec ?  Mno..Petr, ač vytížen sezónou Seatu Supercopy, našel dost času a elánu, aby si to rozdal v "oktávkách" se svými tradičními soupeři i v sezóně 2009. Jeho vstup do rozjeté sezóny připomínal odbrzděný nákladní vagón, který se ovšem rozjel ze Štrbského plesa...Ve třetím víkendu ještě hrál " za tým " a pomáhal Honzovi Dostálovi, ale když Honza odstoupil ze soutěže, Petr nemohl nechat "bělku" stát v garáži a rozbalil to naplno. Víkend "Truck Prix" v Mostě, připomínal spíše jeho exhibici, než regulerní závody. Bylo znát, že je Petr rozjetý ze Seatu a že zkušenosti získané ve tvrdé zahraniční konkurenci prostě nelze brát na lehkou váhu. Petr si ten víkend prostě "užil do zlatova". Výsledkem z posledního víkendu navíc potvrdil vynikající formu a jen technická závada mu zabránila získat celkove druhé místo celkově, v pouhých třech odjetých víkendech. Škoda...zbyla brambora...ale pro mě je zlatá.

V týmové soutěži pak Vekra Racing Team obsadila třetí místo. Tak aspoň jedna bedna byla...

 

Program Seat Supercopa

Dva rivalové na trati, dva velcí kamarádi v civilu, Petr Fulín a Ivan Vršinský, se v roce 2009 vrhli do velmi dobře obsazené soutěže Seat Leon Supercopa. Čekaly na ně neznámé tratě, nové auto, cestování po celé Evropě. Po hubeném začátku sezóny, po boji s nastavením vozu a s technickými problémy, jsme se dokázali zbavit nervozity a na víkendu v Lausitzu kluci konečně vystrčili růžky. Petr odjel naprosto famózní mokrý závod a poprvé bodoval, stejně jako Ivan. Pořádně za to Petr vzal na Oscherslebenu, kde dokázal odjet dva mimořádné závody, přičemž v tom druhém si soupeře dokázal vychutnat jak na suchu, tak na mokru...klobouk dolů. Odměna ? Sladká. První vítězství ... a že bylo hodně zasloužené. Ivan odjel také nádherné závody, ale štěstíčko mu nepřálo a odpadl několikrát z velmi solidní pozice, velká škoda je šestého místa  na francouzském Dijonu, kde jel v mokrém závodě skvěle. Závěr sezóny vyšel Petrovi výborně a dokázal se protlačit díky výbornému výsledku v težkém závodu na Hockenheimu na celkové osmé místo. Na první sezónu je to fantastický výsledek. Ivan zakončil sezónu ošklivě vypadající "ranou" ke které mu pomohli soupeři, auto je na odpis a uvidí se co dál. Petr do toho jde znovu, v té letošní sezóně by se rád pohnul o pár příček v žebříčku, tím správným směrem. Jezdecky se dostal na vynikajicí úroveň, což dokázal při svých "manévrech z posledního na třetí" s Fiatem Abarth nebo startem s Audi A4 DTM v rámci německého mistrovství, zakončeném první a druhou příčkou. Škoda také, že technická závada zastavila Petra při jeho vítězném tažení v Seat Leon Eurocup víkendu, kde si mohl odvézt start ve WTCC v továrním voze.

 

a co dál ? rozjíždí se Octavia Cup pod privátním vedením, těšíme se na další sezónu Seatu Supercopy a nadějné mládí už nedočkavě vyhlíží jaro. Tak brzy nashledanou na okruhu...