FIA WTCC - BMW 1 Challenge

FIA WTCC - BMW 1 Challenge

Čtyři dny po nevydařeném mosteckém zápolení nás kontaktoval BERVID Prodrive, provozující BMW 1 challenge, aby nabídl našemu týmu účastnit se v rámci poháru WTCC jím pořádaných závodů v Brně.

Místo: Brno (mimořádná účast)
Datum: 1.9. - 3.9. 2006
Auto: Bmw1

Čtyři dny po nevydařeném mosteckém zápolení nás kontaktoval BERVID Prodrive, provozující BMW 1 challenge, aby nabídl našemu týmu účastnit se v rámci poháru WTCC jím pořádaných závodů v Brně. Náš tým po krátké poradě nabídku přijal a do závodního ohně nasadil hned dvě želízka. Mimo Petra Fulína, majícího za sebou letošní octavia cup jsme se dohodli na mimořádné spolupráci s Romanem Knedlhansem, který si licenci vyzvedával ještě v pátek a pochopitelně se tak těšil na svou závodnickou premiéru. Původně bylo s ohledem na úsporu peněz dohodnuto pouze jedno auto s tím, že každý jezdec pojede jeden závod s kvalifikací a o volný trénink se jezdci rozdělí. Po příjezdu do Brna nám však zástupce promotéra nabídl druhé auto, jehož jezdec se pro nemoc nedostavil. Nabídnutá cena byla symbolická a my opět kývli.


Ve startovním poli to konkurencí jen vřelo. Mimo stabilně působících jezdců v tomto poháru, se zde objevil jeden rus, jezdící po zamrzlých jezerech, dva okruhoví belgičani, známý slovenský okruhový specialista Prokop, a pak dva kolegové z octavia cupu Matějovský s Albrechtem. Favoritem závodů byli Honzík, Dolák, Fumal, Kusý a Matějovský, což jsou jezdci, kteří se bavoráků účastní pravidelně.


Ve volném tréninku zajel Fulín šestý čas, v kvalifikaci prvního závodu dojel sedmý a druhou kvalifikaci dokončil shodně na sedmém místě. Knedlhans se zpočátku s autem trošku trápil, po absolvování nesčetně smyků a několikero hodin však začínal mít nad autem kontrolu a ve druhé kvalifikaci za sebou dokonce nechal jezdce Hladíka!


První závod vyhrál Matějovský, Fulín dojel pro změnu na sedmém místě a Knedlhans situaci jistil z konce startovního pole.


Druhý závod tak trochu připomněl mosteckou smůlu. Fulín se už ve druhém kole zapojil do vláčku první skupinky a jezdil na čtvrté pozici. Ve třetím kole však skončilo jeho dotírání na třetího jezdce kolizí, silně připomínající mostecký incident. Jeden z belgičanů, jezdící na pátém místě, neubrzdil nájezd do jezdné ze zatáček a zle pošramotil pravý bok Fulínova auta. Ten musel nechat projet všechny jezdce a zařadil se za, v té době předposledního Knedlhanse. Stájoví kolegové si chvíli nedarovali ani metr trati, za cílovou rovinkou ale nakonec Knedlhans nechal Fulínovi místo a ten po několika předjížděcích manévrech dojel osmý.


Knedlhans za sebou nechal tři opadlíky a ze závodů byl doslova nadšen, odlehčeně pak zážitek komentoval slovy: „Měl jsem nejvíce fanoušků, u skrumáží se pohledy dělily na několik aut, já jezdil sám. Navíc mé výlety z trati byly často aplausovány nejen diváky, kterých tu bylo díky WTCC opravdu požehnaně, ale i traťovými komisaři“.


Fulín si závody také pochvaloval, i když trochu jinak: „Bylo to příjemné svezení, už civilní bavorák je díky klasické koncepci motoru vpředu a poháněné zadní nápravě přetáčivý, u vykuchaného závodního speciálu je díky nízké hmotnosti přetáčivost ještě umocněna, takže o jízdu bokem nebyla nouze. Co se umístění týká tak jsme sem samozřejmě nepřijeli s ambicemi vyhrát, nicméně ve druhém závodu to chvíli vypadalo, že třetí místo je na dosah, škoda té nezaviněné kolize s belgičanem, který mi po skončení nepřišel říci ani to mezinárodní sorry...“

Fotografie