ČPŠO Challenge (při A1 GP)

ČPŠO Challenge (při A1 GP)

Mimo body a již uzavřený seriál ČPŠOC dostaly týmy možnost svézt se při vysoce prestižním formulovém podniku A1GP. Promotérem se tentokrát stala společnost Auto Brejla.

Místo: Masarykův okruh u Brna (bonus)
Datum: 6.10. - 8.10.2006
Auto: Octavia

 

Mimo body a již uzavřený seriál ČPŠOC dostaly týmy možnost svézt se při vysoce prestižním formulovém podniku A1GP. Promotérem se tentokrát stala společnost Auto Brejla, a aby nebyla soutěž spojována s již uzavřeným cupem, nesla pracovní název Česká pojišťovna škoda octavia challenge. Upravené propozice obsahovaly dvě zásadní změny. Tou první bylo omezení počtu suchých pneumatik na 10 ks, druhou změnou byla absence superpole při páteční kvalifikaci. S bodováním samostatné soutěže se organizátoři vypořádali tak, že každý jezdec bude již od kvalifikace až po druhý závod sbírat jakési body, které budou rovny jeho umístění. Vítězí ten, kdo docílí nejnižšího počtu.


Celou akci považoval náš tým především za skvělou příležitost jak si po nevydařeném mosteckém finále vynahradit srpnovou smůlu.


Páteční volný trénink dokončil Petr Fulín na desátém místě, v kvalifikaci se trochu trápil s technikou a pohyboval se na místě dvanáctém. V době kdy do konce měřené kvalifikace chyběly asi tři minuty a někteří jezdci již odstavovali svá auta, najížděl náš jezdec do posledního kola, ve kterém zajel nádherný desátý čas. Výkony jezdců byly opět neuvěřitelně vyrovnané, náš jezdec byl s dalšími šesti v pěti desetinách a to prosím pěkně na okruhu, který má cca 5,4 km! Zákon schválnosti samozřejmě zařídil, aby se náš tým kvalifikoval do první desítky zrovna v soutěži, která byla o dodatečnou kvalifikaci deseti nejrychlejších – superpole, ochuzena.


V sobotu se Petrovi podařil start a ve výjezdu z první zatáčky byl již na šestém místě. V okamžiku kdy v následující zatáčce útočil vnějškem na Marhoula, získal od pozdě brzdícího slovenského jezdce mírný a nenápadný ťukaneček. Ten jej okamžitě poslal přetáčivým smykem do kačírku a jen tak tak, že nově nalakovaný pravý bok nedostal další ránu od zábrany z pneumatik. Stíhací jízdou se jezdec postupně dostal z třináctého místa na desáté a asi čtyři kola před koncem byl dokonce v kontaktu s devátým Kárným, který neustále útočil na osmého Gotwalda. K útoku však nedošlo neboť zbylá kola musel jezdec nedobrovolně absolvovat bez serva řízení. První jízdou si tak náš tým vyjel desáté místo.


Nedělní jízdu doprovázely díky vyvrcholení programu A1GP téměř plné tribuny, když na Masarykův okruh přišlo bez mála 25 tisíc diváků. Pod touto skvělou kulisou jsme se prakticky již od samého počátku drželi za sedmým Gotwaldem, který už dvě kola před koncem musel hájit svou pozici možná až nesportovně prováděnou defenzivní stopou. A protože se náš jezdec na silně dosluhujícím obutí nepouštěl do žádného dobrodružství, dokončil závod na osmém místě.


Po závěrečných výpočtech došlo v odpoledních hodinách k vyhlášení výsledků samostatné soutěže ve VIP stanu kde byl připraven nezvyklý ceremoniál. Gratulovalo se i poslednímu a za konečné deváté místo si náš tým dokonce odvezl i věcné ceny. Víkend ukázal, že nový promotér se i bez praxe dokázal blýsknout bezchybnou organizací. Ba možná naopak. Omezení pneumatik přineslo nejen skutečně jednotné podmínky všem jezdcům, ale zároveň šetřilo zúčastněným týmům spoustu peněz. Nespokojen tak mohl být maximálně Matador... 

Fotografie